Hallo zusammen,
hat jemand eine Tabelle über die ca. downforce vom Racing Heckflügel gemäss Einstellmöglichkeiten zu Speed?
besten Dank und Grüsse RdP
Hallo zusammen,
hat jemand eine Tabelle über die ca. downforce vom Racing Heckflügel gemäss Einstellmöglichkeiten zu Speed?
besten Dank und Grüsse RdP
... Mitleser .... würd mich auch interessieren....
Dont want to come across as being negative, but according to someone i know who has raced Xbows and worked on them for years, all the rear wing does is slow the car down???
Sehr interessantes Thema, wo wir auf jeden Fall weitere Daten zu bräuchten
Ich habe den "schmalen Battleflügel" von ZaWoTec den auch ein paar Leute in der Elite-Klasse fahren.
Der ist ca. 140cm breit, hat aber das 2. einstellbare Blatt. Von der Downforce soll er wohl nicht ganz an den breiten Racingflügel ran kommen.?!
Zu dem Flügel kann ich einige Daten beisteuern, die auch beim breiten 180cm Flügel "ca. anwendbar" sein sollten:
Angaben in Km/h nach GPS, kg kann ich nicht sagen....
Strecke/Flügelstellung flach o. steil/ v-Max Streckenabschnitt/ v-Max Kurve (an langsamster Stelle)
Spa/ flach/ 232 Kemmel/ 156 Eau Rouge Radillon, 140 Pouhon, 179 Blanchimot2
Spa/ steil/ 226 Kemmel/ 169 Eau Rouge Radillon, 158 !!! Pouhon, 212 Blanchimot2
Beides an einem recht windigen Tag in Spa. Bei 226 mit steilem Flügel hatte ich auf der Kemmel wohl ordentlich Rückenwind
In Oschersleben in der Trippel ähnlicher Speedunterschied, so um 15km/h, auf den Geraden aber fast kein Unterschied.
An mein Auto soll ja auch der 180er Flügel für Testzwecke dran. Somit bin ich auf weitere "Werte" hier gespannt
Gibt es keine Windkanal Daten vom KTM Originalflügel?
Ist in der Battle auch nur "try and error" wie bei uns?
Dont want to come across as being negative, but according to someone i know who has raced Xbows and worked on them for years, all the rear wing does is slow the car down???
I think it depends on circuit and cornering speeds.
I also was of the suspicion that perhaps it only gives drag for little benefit. However recently at Portimao I changed the rear wing to the smaller road wing for one session....it was scary at final corner where at 160kph+ the rear of the car losing grip was not fun! Also turn 1 braking from ~225kph you also feel the rear has less grip and unstable (but maybe brake bias could improve that).
Separately when I took off the rear wing at a local UK track (Snetterton) it was more fun as the rear was 'looser' and the car rotated more. However corner speeds are not as high as Portimao.
Dijon, I suspect it slows you down more but haven't tried it without the big wing
That's an interesting comparison. How did you find the Xbow round Portimao as i would love to do that track or Jerez??
It was awesome there. Love the circuit. Of course there are a lot of elevation changes and sitting so low in the car it is fun finding out where the next turn goes
The main straight makes the engine do a lot of work.
That looks incredible and the suns out, done 4 track days in the uk so far and all had rain
Yeah the sun can make all the difference!
Next one is Zandvoort in a couple of weeks. Fingers crossed for sun!